Šokující příběh: Ex-zaměstnanec Řízkárny líčí pracovní podmínky v restauraci

Řízkárna_vykořisťování_zlodějna_agreseKarel, bývalý zaměstnanec pražské restaurace Řízkárna, se rozhodl popsat pracovní podmínky a především pak neakceptovatelné jednání šéfa Vladimíra Krulce. Připravte se na šokující příběh spletený z arogance, vykořisťování a neúcty k lidské důstojnosti.

* * *

V Řízkárně jsem pracoval na 15-tihodinové směny. Téměř každý den a s minimem volna na odpočinek. Pracovní doba byla od 7:00 do 22:00, většinou bez svačiny. Slíbený plat, uvedený na dohodě o provedení práce, byl pouhých 50 Kč na hodinu, ale zato práce byla opravdová dřina. Krulec mi nakonec nevyplatil ani tuhle směšnou mzdu, kterou slíbil. Dal mi jen malou zálohu na začátku a pak už nic. Do teď mi dluží 12 200 Kč.

Jednoho dne za mnou přišli do kuchyně a dali mi dýchnout jestli jsem nepil alkohol. Žádný alkohol jsem nepil a první test tedy byl negativní = žádný alkohol v krvi. Po půl hodině najednou záhadně při druhém testu tvrdili, že naměřili alkohol. Konkrétně 1, 2 promile. Po celou dobu před tím jsem byl v bramborárně a čistil brambory. Chodilo stále kolem minimálně 10 zaměstnanců. Každý může potvrdit, že jsem se při práci nezastavil a na pití alkoholu ani neměl čas. Ten údaj o 1, 2 promile mi dokonce ani neukázali a neudělali žádný záznam. Jen mi to řekli a poslali mě ten den domů z práce. V tom šoku mě ani nenapadlo jít do nemocnice nechat si udělat test s potvrzením.

Převlékl jsem se a šel jsem za Krulcem pro peníze. Pro zálohu, kterou mi ráno slíbili. Když jsem Krulce žádal o slíbené peníze, řekl mi doslova: “Ty chceš nějaký peníze? Zmiz odsud ty čůráku, nebo tě tady domlátím!” Krulec se rozeběhl proti mě s napřaženou rukou a zaťatou pěstí, tak jsem utekl.

Pak jsem tam byl znovu ve výplatní den. Byla tam provozní a ta mi řekla, že mě vůbec nezná. Přitom mi celý měsíc zadávala osobně práci. Řekla mi, ať si to vyřídím s Krulcem. Tak jsem jí požádal o jeho tel. číslo. Na to mi řekla, že mi jeho číslo nedá. Když jsem se tedy zeptal, jak to s Krulcem mám bez kontaktu řešit, řekla, že jí to nezajímá. Dodala, že mám vypadnout, nebo mi někdo pomůže. Tak jsem odešel.

Rád bych dodal, že po celou dobu se Vladimír Krulec jak ke mně, tak k ostatním choval velmi hrubě. Tykal nám a sprostě nadával. Neměl k nám žádnou úctu. Byl arogantní…

Karel K. (55 let) – ex-zaměstnanec restaurace Řízkárna

Řízkárna_vykořisťování_zlodějna_agrese

—————-

Původně publikováno na webu MSS

——————————-

Čtete také další články k tématu:

* Klinika: Prezentace solidárních sítí a boje proti restauraci Řízkárna

* Otevřený děkovný dopis pro zloděje Vladimíra Krulce

* Policie ve službách zloděje Vladimíra Krulce

* Video: Rozhovor s ex-zaměstnankyní restaurace Řízkárna (nejen) o policejní brutalitě během protestu

* Policejním zásahem v Řízkárně boj nekončí

* Co se píše jinde o sporu s restaurací Řízkárna, která nevyplácí mzdy

* Další ex-zaměstnanec a ex-zaměstnankyně restaurace Řízkárna se připojili k boji za vyplacení mzdy

* Několik poznámek k reportáži TV Barrandov ke sporu s restaurací Řízkárna

* Nové plakáty s informacemi o Vladimírovi Krulcovi, který nevyplatil mzdu

* MSS a Solis zahájily protesty proti restauraci Řízkárna, která nevyplatila mzdu (+ video)

* Výzva k solidaritě s okradenou zaměstnankyní pražské restaurace Řízkárna

This entry was posted in CO SE PÍŠE JINDE, REPORTÁŽE, VŠECHNY PŘÍSPĚVKY and tagged , , , . Bookmark the permalink.