Na křídlech podvodů létá Kohout dál

Následující článek původně vyšel na serveru nasedecinsko.cz. I přes to, ze se zpracováním některých částí textu nesouhlasíme, tak text zvěřejňujeme. Myslíme si totiž, že je důležité poukazovat na to kým je ve skutečnosti “vůdce” protestů na šluknovsku Lukáš Kohout.    

↓ ↓ ↓

/PŘÍBĚHY PODVEDENÝCH/ Lukáš Kohout, organizátor protestů proti nepřizpůsobivým ve Varnsdorfu, má do konce letošního roku odpracovat alternativní trest, který mu uložil děčínský soud. Kohout dostal 250 hodin obecně prospěšných prací.

Trest obecně prospěšných prací uložil děčínský soud Kohoutovi letos v lednu za trestný čin maření výkonu úředního rozhodnutí. Kohout byl přistižen dopravními policisty při řízení auta, ač měl vysloven zákaz.

Kohout měl od května začít vykonávat práce pro město Rumburk. Do dnešního dne ale nenastoupil, a to i přesto, že podepsal harmonogram prací, který mu stanovil dva termíny nástupu. Na dodržování alternativního trestu dohlíží mediačně probační služba. „Nezlobte se, ale nemohu Vám ani říct, zda Lukáš Kohout je naším klientem. Výkon obecně prospěšných prací je totiž anonymní, musíme chránit soukromí odsouzených,” uvedl Michal Barák z rumburské mediační a probační služby. Dodal ale, že pokud klient podepíše harmonogram prací a nedodrží ho, dá se to považovat za porušení trestu a soud může podmínku přeměnit na nepodmíněný trest.

Podvedl i svou matku

Lukáš Kohout se nejprve odmítl vyjádřit a jen tvrdil, že má na výkon trestu ještě čas. Později zaslal do redakce tuto SMS: „Žumpáckému a nekorektnímu serveru se vyjadřovat nebudu, neboť Váš server je neobjektivní. Až budete na úrovni, tak mě kontaktujte a nerušte mě na dovolené. Osobně vím, jak OPP jsou ze zákona nastavené a budu se řídit dle trestního řádu.”

Lukáš Kohout v současné době čelí dalšímu obvinění z podvodu, a to z úvěrového. Na jména a osobní údaje svých známých a příbuzných si nabral úvěry na nákup elektroniky. V prvním prokázaném případě ve výši více než pětatřicet tisíc korun a ve druhém necelých sedmatřicet tisíc korun. Oběťmi jeho podvodu se stal i bývalý policista Josef Šidlák a Kohoutova matka. „Dejte nám pokoj, s nikým se o tom bavit nebudu,” ukončila hovor hned v začátku Lukášova matka.

Úvěrové smlouvy

Josef Šidlák byl sdílnější, vysvětlil, že Lukáše zná už od malička. „Vyrůstal ve vedlejším domě, jako dítě si hrál s mými dcerami. Bral jsem ho jako nevlastního syna. Proto jsem ho u sebe i ubytoval, když se vrátil z kriminálu a neměl kde bydlet. Bydlel u nás pár dnů, pak se nastěhoval někam do Děčína. Sliboval, že se polepší a bude sekat dobrotu,” začal vyprávění Šidlák. Kohout jeho pohostinnosti však zneužil, opsal si Šidlákovy osobní údaje z občanky a na tyto údaje si později vzal úvěr. „Nedávno mi zavolali z jedné úvěrové společnosti, že u nich mám úvěr, který nesplácím. Byl jsem v šoku. Začal jsem tedy ihned jednat,” pokračoval Šidlák¨. Dodal, že Kohout se naštěstí k podvodu přiznal sám. Do dnešního dne ale nebyl schopný za Šidlákem přijít a své počínání mu vysvětlit. „Kromě toho, že si na mé jméno vzal úvěr, tak mi navíc ukradl i mobilní telefon, který jsem mu z dobré vůle zapůjčil. Ten kluk u mě skončil, a to definitivně,” neskrýval rozhořčení Šidlák.

Několik měsíců bydlel a žebral u Romů

Podvedených jsou podle všech zjištěných skutečností desítky. Kohout s podvody nepřestal, i když po návratu z vězení, loni v zimě, sliboval, že už dá s kriminální činností pokoj.

Na demonstracích káže morálku, bojuje proti Romům, ale sám u nich několik měsíců žil. U rodiny Nistorových z Děčína strávil několik posledních měsíců. „Bydlel u nás nebo u našich známých, živili jsme ho. On se nestyděl ani žebrat, chodil po místních romácích a prosil o cigarety, jídlo, kafe. Pak byl najednou při penězích. Přiznal, se mi, že se mu podařil nějaký obchod,” začal své vyprávění Michal Nistor. Jednoho dne prý přinesl Kohout zlato, Nistorovým tvrdil, že je za osmdesát tisíc korun. „Poprosil jsem ho, zda by mi něco neprodal pro manželku a dcery. Řekl, že to není pravé zlato, ale napodobeniny, že mně ho neprodá, protože mě nechce podvést,” pokračoval Nistor. Peníze měl dostat od někoho z Jablonce a měl za ně koupit právě zlato. Podvedený obchodník se začal domáhat svých peněz nebo zlata. Kohout dostal strach a celou záležitost přehrál na Romana Razáka, jehož nazvývá svým komorníkem. “Nutil ho, aby podepsal přiznání, že obchod s falešným zlatem je jeho dílo,” dodal Nistor. Razák prý přiznání podepsal. Z důvěryhodných zdrojů se redakci podařilo zjistit, že z podvodu se zpovídá přesto Kohout. On byl tím, kdo od podvedeného kupce přebral peníze. Případem se policisté zabývali, informace však poskytnout zatím nechtějí.

Kam zmizely notebooky a telefony?

Tím však podivné soužití neskončilo. Jednoho dne prý před domem zastavila dodávka PPL a Kohout přinesl dva notebooky a několik mobilních telefonů. „Teď, když to vidím zpětně, tak jsem byl děsně hloupý. Poprosil jsem ho, zda by mi jeden notebook neprodal a on souhlasil,” pokračoval Nistor. Za přístroj zaplatil dva tisíce korun. „Byl to skvělý dárek pro syna k narozeninám. Nemáme moc peněz, notebook si nemůžeme dovolit, ale Lukáš nám nabídl právě takto nízkou cenu s tím, že zbytek je cosi jako platba za bydlení. S obchodem jsem tedy souhlasil,” vysvětlil Nistor. Po nějakém čase ho Kohout poprosil, zda by mu notebook nepůjčil, že on má svůj rozbitý. To bylo naposledy, co Kohouta i notebook viděl. „Na telefony nereaguje a nechává se zapírat. Už jsem byl rozhodnutý, že za ním vyrazím do Varnsdorfu, ale nedopadlo by to dobře, jsem hrozně vznětlivý. Mám strach, že bych ho musel snad zabít. Neokradl mě, ale mé dítě,” ukončil Nistor.

Kohout telefonuje na cizí účty

Nistor také přiznal, že po Kohoutovi zůstalo v bytě několik telefonním SIM karet. Lukáš Kohout je proslavený mezi novináři tím, že velice často svá telefonní čísla mění. Redakci zpravodajského portálu Naše Děčínsko se podařilo zjistit, že Kohout podepisuje smlouvy s telefonní společností na různé organizace, které zakládá nebo informace o už existujících shání na internetu či v různých rejstříků. Do řady podvedených se tak dostalo i Sdružení rodičů při ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Česká Lípa. „Začaly nám chodit faktury, službu jsme ihned zrušili. Telefonní společnosti jsme nahlásili, že se jedná o podvod, ale oni i přesto chtějí faktury na skoro patnáct tisíc korun zaplatit,” postěžoval si ředitel školy Antonín Lačný. Případ proto oznámil na policii a škola začala spolupracovat s právníkem. „Podařilo se nám zjistit, že za vším stojí Lukáš Kohout, který si naše údaje našel někde na internetu. Nikdo ze školy ho totiž osobně nezná,” poznamenal ředitel.

Na vlastní děti neplatí

Kohout nejspíše ztratil všechny morální zásady, které káže na demonstracích. Jak jinak si totiž vysvětlit, že zanedbává i své vlastní děti. „Alimenty neplatí. Včera jsme ho potkali a on raději peníze, které u sebe měl, naházel do automatu. Od rozchodu s ním prožívám peklo. Rozchod ani následný rozvod se neobešly bez vulgárního i fyzického napadání. Lukáš u mě definitivně skončil,” řekla jeho téměř bývalá manželka Hana Rychterová – Kohoutová. Dodala, že zájem o děti je ze strany Kohouta minimální. Soudem má stanoveny návštěvy dětí v sobotu v době od 14:00 do 16:00. „Neustále od něj poslouchám nějaké výmluvy, proč si nemůže pro děti přijít a pak jde raději demonstrovat. S rozvodem je to také složité, Lukáš s ním nesouhlasí. Neustále se odvolává nebo se z jednání omluví. Je to s ním těžké, já jen doufám, že vše co nejdříve skončí,” ukončila zklamaná žena.

Porušil podmínku

Kohout také porušil podmínku. Z vězení, kde si odpykával trest za své lety po celém světě, byl podmínečně propuštěn loni v zimě. Kvůli porušení podmínky se měl v České Lípě konat v září soud, na ten Kohout nedorazil. Z jednání se omluvil. Kohout může také očekávat, že alternativní trest obecně prospěšných prací mu bude přeměněn na pobyt ve vězení. Redakci se totiž podařilo zjistit, že mediačně probační služba podala k soudu návrh na přeměnění trestu. „Na Lukáše Kohouta byla u zdejšího soudu dne 2. 8. 2011 podána obžaloba pro přečin dle § 209 odst. 1, 2, 3 tr. zákoníku. Ve věci bylo nařízeno hlavní líčení. Až do pravomocného rozhodnutí soudu nemohu sdělit zatím nic bližšího,” uvedl děčínský soudce Miloš Řízek. Kohout se bude zpovídat z podvodu, v případě odsouzení mu hrozí až pět let vězení.

…………………….

úvodní foto: Michal Nistor: → na fotografii je Lukáš Kohout s nejmladší dcerou Michala Nisotora. Kohout u rodiny několik měsíců žil. Nakonec je okradl.

…………………….

zdroj: http://www.nasedecinsko.cz/

This entry was posted in CO SE PÍŠE JINDE. Bookmark the permalink.